چاى سبز و كاهش سرطان تخمدان
مطالعات جديد دانشمندان استراليايى نشان مى دهد مصرف طولانى مدت چاى سبز تا ۷۷ درصد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان كاهش مى دهد.
دانشمندان اعلام كرده اند خاصيت ضد سرطانى در چاى خشك سياه نيز وجود دارد اما خاصيت آن كمتر از چاى سبز است.
دانشمندان آمريكايى نيز مى گويند چاى به علت داشتن ماده اى به نام كاتيشين در پيشگيرى از ايجاد ساير سرطانها از جمله سرطان مثانه نيز مؤثر است.
هوش كودكان با خوردن ماهى
پژوهشگران به مادران باردار توصيه مى كنند براى داشتن فرزندان باهوشتر ماهى بخورند .
پژوهشگران مؤسسه ملى سلا مت در مريلند اعلا م كردند مادرانى كه دردوران باردارى , مقدار بيشترى ماهى مصرف مى كنند ، كودكانشان باهوشترندو توانايى برقرارى روابط اجتماعى در آنان بيش از هم سن و سالا ن خود است.
ماهى داراى مقدار زيادى اسيدهاى چرب امگا ۳ است.
امگا ۳ بر تيزهوشى وتواناييهاى حركتى تأثير مثبت دارد و هماهنگى دست و چشم را افزايش مى دهد .