printlogo


استقبال از روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر



استقبال تماشاگران سالن‌های مختلف سطح شهر از فیلم‌های جشنواره، بیشتر از روزهای گذشته است و روزهای پایانی این رویداد بین‌المللی با موجی گسترده‌تر از تماشاگران و علاقه‌مندان به سینما مواجه است.
8 روز از جشن سینمایی ایران گذشت و نتیجه آرای مردمی یکی از اتفاقات مهم این رویداد هنری است.
روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد تا روز هفتم «شیار 143» ساخته نرگس آبیار، «خط ویژه» کار مصطفی کیایی و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به ترتیب فیلم‌های برگزیده تماشاگران هستند. نمایش فیلم «ردکارپت» دومین ساخته رضا عطاران هم کاخ جشنواره را در روز جمعه که هفتمین روز این رویداد هنری بود، شلوغ کرد. نمایش این فیلم یکی از سانس‌های شلوغ بود طوری که درهای سالن بسته شد و تعدادی از تماشاگران ایستاده این فیلم را دیدند. استقبال از «رد کارپت» آنقدر زیاد بود که پای بسیاری از چهره‌های غیر‌سینمایی از جمله عادل فردوسی‌پور را هم به کاخ جشنواره باز کرد. همچنین هفتمین روز سی و دومین جشنواره فیلم فجر با تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی در کاخ جشنواره (برج میلاد) آغاز شد.
مهرجویی همچون فیلم قبلی‌اش در نشست خبری فیلم حاضر نشد. جهانگیر کوثری که به همراه داریوش مهرجویی تهیه کنندگی فیلم «اشباح» را برعهده داشت، ضمن اشاره به حادثه درگذشت خواهر داریوش مهرجویی در هنگام ساخت «اشباح» گفت: به هر حال چنین اتفاقی تأثیرات خود را دارد اما مهرجویی انرژی زیادی برای ساخت این فیلم گذاشت و به نظرم «اشباح» از فیلم‌های خوب او است. او خبر داد که اشباح نوروز 93 اکران می‌شود.
همچنین «تراژدی» مهمان ویژه کاخ جشنواره شد. این فیلم به کارگردانی آزیتا موگویی که به دلیل مشکلات فنی از حضور در جشنواره بازمانده بود دیشب در سانس فوق‌العاده ساعت 23:30 در برج میلاد روی پرده رفت. این در حالی است که جمعه شب در سینما آزادی «رستاخیز» و «خط ویژه» به سانس فوق العاده رسیدند.
بنابراین گزارش فریدون جیرانی کارگردان سینما که امسال با فیلم «خوابزده‌ها» در مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ جشنواره حضور دارد روز گذشته یادداشتی با عنوان «این بازی‌ها را به خاطر بسپاریم»، درباره سه‌ بازیگری که نقش‌های ماندگاری در فیلم‌های جشنواره فجر داشته‌اند، نوشته است: «نقش پرویز پرستویی در فیلم «امروز» نقش سختی بوده است. اصلاً بازی کردن شخصیت‌های درونگرا در سینما آن‌ هم شخصیت‌هایی که قرار است عکس‌العمل احساسی، هیجانی و آنی نداشته باشند و با سکوت و نگاه عکس‌العمل‌شان را بروز دهند، بسیار مشکل است.
مهدی فخیم‌زاده همیشه نقش شخصیت‌های برونگرا و نقش آدم‌های دیوانه و روانی، ضد قهرمان و منفی‌های جذاب را بازی کرده است.  حالا او در نقش آرام و بی‌تحرک پرویز دیوان‌بیگی در فیلم «آذرشهدخت پرویز و دیگران» کاملاً متفاوت ظاهر شده است. مهناز افشار دیگر دارد به بازیگری توانا در ایفای نقش‌های سخت تبدیل می‌شود. او باید همین مسیری که انتخاب کرده است را ادامه بدهد و یادش باشد که نقش‌های ماندنی، کارنامه او را پربارتر می‌کند. نقش او در «متروپل» ماندنی است.